Om Arkivet

Bogense Lokalhistoriske Arkiv

Bogense Lokalhistoriske Arkiv er stiftet i 1980. Adressen er samme sted som Nordfyns Museum, nemlig Vestergade 16, 5400 Bogense. Det drives af Nordfyns Museumsforening som en aktivitet af denne. Lokalarkivet er en selvstændig enhed i samdrift med Nordfyns Museum. Som daglig leder er udpeget kulturarvskoordinator Anders Myrtue i samarbejde med en gruppe frivillige.

Arkivets formål er at indsamle, registrere og opbevare lokalhistorisk materiale i form af manuskripter, arkivalier, kort, billeder, film, lydoptagelser m.m. samt at gøre det tilgængeligt for historikere og andre interesserede.

Arkivets virkeområde er Bogense by samt de gamle sogne, som i 1966 blev indlemmet i Bogense Kommune, nemlig Klinte Sogn, Grindløse Sogn, Guldbjerg – Nr. Sandager Sogn, Skovby Sogn og Ore Sogn.