Forsiden.nyheder

Byvandring i Guldbjerg

Onsdag den 10 juni er der byvandring i Guldbjerg. Vi mødes på kirkebakken ved Guldbjerg Kirke klokken 1830. Herfra går vi til Guldbjerg hvor Jens Ole Bentzen fra Nordfyns Museum vil fortælle om Guldbjerg i tiden omkring 1950. Der er åben på Lysestøberiet i Guldbjerg (det gamle mejeri), så der er mulighed for at se det, og man kan også købe lys,

Vi slutter aftenen i Sognehuset i Skovby, hvor Jens Ole viser gamle billeder fra Guldbjerg. Der serveres kaffe og kage.

Arrangementet er et samarbejde mellem Skovby Lokalråd, Nordfyns Museum og Skovby, Ore, Guldbjerg pastoratråd.